Selasa, 12 Februari 2013

Susu ibu yang berkualiti

Susu ibu merupakan anugerah yang tidak ternilai untuk pembesaran anak. untuk membekalkan khasiat yang terbaik kepada pembesaran anak, si ibu perlulah memakan diet yang seimbang agar anak turut mendapat khasiatnya. Tapi dapatkah kita pastikan makanan yang ibu makan dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh badan atau adakah makanan itu masih lagi segar dan mengandungi kandungan vitamin yang sepatutnya. Sebaik-baiknya ibu perlulah mengambil makanan tambahan agar ibu dan anak mendapat nutrisi yang lengkap. Pernak tengok tak..ibu menyusukan anak tapi anaknya kurus (yang bukan disebabkan faktor genetik) dan selalu sakit..itu tandanya diet ibu adalah tidak seimbang. Antara makanan tambahan yang boleh diambil oleh ibu ialah :

1. Multivitamin / Shaklee Vita-lea
untuk pertumbuhan dan pembesaran secara menyeluruh
mempunyai 28 vitamin-vitamin penting & mineral perlu untuk kesihatan optimum & tenaga.
Shaklee Vita-Lea pilihan saya kerana telah diuji lebih dari 340 ujian kualiti


2. B-complex
keperluan pertumbuhan otak dan emosi ibu dan anak
mempunyai kesemua jenis vitamin B
Shaklee B-complex adalah pilihan saya kerana mempunyai sistem penyerapan bioaktif (kadar penyerapan asid folik adalah tinggi)


3. Vitamin C
membantu untuk melawan penyakit dan jangkitan
Shaklee vitamin C adalah pilihan saya keranaVitamin C yang dihasilkan mempunyai  molekul sama seperti yang terdapat dalam dalam buah sitrus dan setara dengan 1½ biji oren setiap jam selama 5.

Ibu sihat, anak pun sihat..nutrisi ibu lengkap pasti anak pun mendapat nutrisi yang sama. untuk mengekalkan perjalanan penyusuan selama 2 tahun, ibu perlulah pastikan yang ibu sentiasa sihat dan mengamalkan diet yang seimbang.

-------------------------------
untuk mencubanya sms/call/whatsapp/viber : 019 6757695

ikhlas
mama fasya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan