Sabtu, 12 Oktober 2013

Kawal Hati supaya tidak dijangkiti


Hati merupakan kilang untuk menapis darah supaya toksin yang terdapat dalam darah dapat disingkirkan. So bayangkan jika kilang ini ada jangkitan atau penapisnya tidak berfungsi dengan baik..tentu kita boleh bayangkan bertoksinnya badan kita. Toksin yang tinggi dalam badan akan menyebabkan imun badan akan menurun dan menyebabkan badan menjadi asid.

Antara Fungsi hati ialah :
  • Menapis, menyahtoksik darah, protein
  • Membantu dalam pembekuan darah
  • Menyimpan sesetengah vitamin, mineral
  • Menentang jangkitan mikroorganisme yg menjadi punca penyakit

Secara umumnya hati amat penting oleh badan kita untuk membuang toksik dalam badan. Tanpa hati yang sihat badan akan bertoksik dan imun badan akan menjadi lemah.

Shaklee membantu untuk penjagaan hati iaitu DTX complex dan nutriferon untuk meningkat system imunisasi secara semulajadi.

DTX complex terdiri daripada :
Biji Milk thistle + Biji Schizandra chinensis + Dandelion + Kunyit + Ekstrak Artichoke + Ekstrak cendawan Reishi




Dan berfungsi untuk menyokong badan untuk menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati dan mengekalkan pengaliran hampedu.

Nutriferon pula membantu meningkatkan imunisasi badan dengan menghasilkan interferon secara SEMULAJADI.

Nutriferon telah dikaji selama 40 tahun oleh saintis dari jepun. Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon.

Nutriferon terdiri daripada ekstrak tumbuhan yg telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl.

dengan shaklee, anda memilih untuk sihat secara semulajadi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan