Jumaat, 20 Disember 2013

B-Complex

Kebanyakkan pengguna suplimen Shaklee mengambil B complex untuk menyokong proses penyusuan, mengatasi tekanan, mengatasi migrain, mengatasi masalah anemia dan mengatasi masalah keletihan. Secara umumnya kita memang perlukan vitamin B-complex setiap hari kerana vitamin B adalah vitamin larut  air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya akan disingkirkan melalui proses pencernaan. jom kita baca kita memang perlukan vitamin B-complex..

Kenapa anda perlukan B-complex :
  1. Membantu proses penghadaman, berfungsi untuk menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus menyelesaikan masalah keletihan.
  2. Untuk melawan tekanan kerana B-complex membantu kesihatan saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
  3. Membantu tumbesaran dengan menggalakkan tumbesaran bayi dan kanak-kanak yg sihat. Membina DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  4. Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  5. Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan
  6. Membantu dalam pembentukkan sel darah merah yang sihat dan antibody, meransang sirkulasi darah dalam tubuh, meningkatkan kesihatan kardiovaskular, merawat & mencegah anemia, sakit kepala dan migraine.
  7. Meredakan masalah sengugut (PMS)
  8. Mencegah kerekahan mulut (mouth chilitis), jangkitan lidah (glositis) dan nafas berbau.

Di pasaran memang dah banyak suplimen vitamin B-complex tapi Shaklee lebih istimewa kerana..

Keistimewaan B-complex Shaklee:

1) kandungan Vitamin B shaklee lengkap, ada 8 vitamin B yg diperlukan oleh tubuh kite (B1, B2,B3,B5, B6,B7 (Biotin), B9 (Folic Acid), B12)
 2) mempunyai 100% Biotin (Vitamin B7).
Biotin ni mahal..harganya macam platinum.. sebab tu kebanyakkan manufacturer kurangkan kuantiti biotin ni..but Shaklee... sememangnya the BEST ada 100% Biotin... jadi sangat la efisien.
 3) ada bioactivated system (sistem serapan bioaktif) :

penyaluran zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folik.

Untuk lebih konsultasi boleh hubungi saya..

mama Fasya
facebook ; Fasya Pd
HP : 019 6757695

Tiada ulasan:

Catat Ulasan