Sabtu, 12 Januari 2013

Perkenalan dengan 3M shaklee


Bismillahirahmanirrahim..
Saya bermula dengan Shaklee dengan membeli trial pack (untuk 1 bulan). Selama 2 bulan saya mengorder trial pack, selepas tu saya beli yang full pack. Antara trial pack dengan full pack..lebih untung beli yang full pack..boleh tahan sehingga 4 bulan.

Antara kebaikan yang saya perolehi ialah :
-          Susu lebih pekat terutamanya selepas saya mengambil ESP.
-          Anak lebih lena tidurnya.
-          Antibody anak lebih kuat. Alhamdulillah, memang berbeza dengan kakaknya dari segi kesihatan.
-          Yang paling penting, saya dapat menyimpan stok untuk bekalan selepas berpantang.

Permulaan, saya menggunakan vita-Lea, B-complex, Vitamin C dan alfafa. Kemudian dah malas nak bancuh susu, saya mula mengorder ostemetrix. Ostemetrix untuk membekalkan kalsium kepada tubuh badan. Antara perbezaan yang nyata selepas mengambil ostemetrix ialah susu makin bertambah banyak, sendi-sendi saya dah tidak berkeriut/berbunyi-bunyi dan bangun pagi pun lebih mudah. Pada hal saya memang minum susu. In shaa Allah, saya akan cerita kenapa badan mudah menyerap kalsium dengan mengambil ostemetrix.

Untuk melengkapkan lagi set penyusuan anak saya mengambil ESP dan Omega Guard. Dengan mengambil ESP, anak saya lebih tidur lena dan susu makin pekat. Saya mengambil omega Guard untuk keperluan DHA anak, malah abahnya pun makan omega Guard untuk kesihatan jantung dan mengawal kolestrol.

Alhamdulillah, umur anak dah 1thn 5bln dan saya terus mengamalkan full pack untuk breastfeeding set. Kenapa ? sebab saya hendakkan yang terbaik untuk anak. Kita mungkin boleh menambah susu badan dengan menggunakan herba-herba yang lain tapi dapatkah kita pastikan kualiti susu itu mempunyai semua nutrient untuk keperluan pembesaran anak.

Orang tua kita selalu kata susu cair and bla..bla sampai unmotivated jadinya kita so why not kita tunjuk pek Shaklee kepada orang tua supaya mereka confident yang susu kita berkhasiat dan berkualiti. Kerana mereka percaya, apa yang ibu makan itulah yang anak akan peroleh semasa penyusuan.

All the best kepada para ibu. Perjuangan harus diteruskan. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan